Tehon mittaus
Käytössämme on Bosch-tehopenkki, jolla
saamme mitattua tehot vetävistä
pyöristä sekä moottorista. Testerimme
on ns. ryntäyspenkki, jossa ei ole jarrua.
Testeri piirtää tehokäyrän, josta
saa laskettua väännöt (jos autossa on
kierroslukumittari ja manuaalivaihteet). Asteikko
riittää 370 hv:aan asti ja nopeus on
maksimissaan 210 km/h. Testin aikana polkaistaan
kaasu pohjaan suoralla vaihteella (yleensä 4),
lähes joutokäynniltä aina rajoittimeen
saakka. Samalla tarkistamme nopeusmittarin
virheen.
Testipenkkimme on saanut paljon kiitosta todenmukaisesta testitulosteesta, joka on selkeälukuinen.
AUTOLTA VAADITAAN SEURAAVAA:
Testipenkkimme on saanut paljon kiitosta todenmukaisesta testitulosteesta, joka on selkeälukuinen.
AUTOLTA VAADITAAN SEURAAVAA:
- nelivetoinen auto pitää saada kytkettyä vain kaksivetoiseksi
- maavara on minimissään 8 cm
- takavetoisessa maksimileveys on 200 cm (mitta takarenkaan ulkolaidasta toisen takarenkaan ulkolaitaan)
- etuvetoisessa maksimileveys on 178 cm (mitta eturenkaan ulkolaidasta toisen eturenkaan ulkolaitaan)
- etuvetoisen auton vetävissä renkaissa pitää olla kunnollinen vannesuoja kumissa (matalaprofiilirenkaat)
- renkaissa ei saa olla nastoja (vetävissä renkaissa)
- renkaiden huippunopeuden pitää vastata auton ominaisuuksia
- vetävien renkaiden ohjauskulmien pitää olla suunnilleen oikeat
- pakoputkiston pitää olla ehjä
- moottorissa ei saa olla pahoja vuotoja
- moottorin jäähdytyksen pitää toimia (flekti ja syyläri)
- uudet TipTronic-/robottivaihteistoiset autot eivät käy
- "kickdown" olisi hyvä saada poistettua automaattivaihteisista autoista
- pakoputkiston pään on tultava auton korin ulkopuolelle että saa imurin kiinni
- maximi korkeus 2,1m