Tehon mittaus

Käytössämme on Bosch-tehopenkki, jolla saamme mitattua tehot vetävistä pyöristä sekä moottorista. Testerimme on ns. ryntäyspenkki, jossa ei ole jarrua. Testeri piirtää tehokäyrän, josta saa laskettua väännöt (jos autossa on kierroslukumittari ja manuaalivaihteet). Asteikko riittää 370 hv:aan asti ja nopeus on maksimissaan 210 km/h. Testin aikana polkaistaan kaasu pohjaan suoralla vaihteella (yleensä 4), lähes joutokäynniltä aina rajoittimeen saakka. Samalla tarkistamme nopeusmittarin virheen.

Testipenkkimme on saanut paljon kiitosta todenmukaisesta testitulosteesta, joka on selkeälukuinen.

AUTOLTA VAADITAAN SEURAAVAA:

  • nelivetoinen auto pitää saada kytkettyä vain kaksivetoiseksi
  • maavara on minimissään 8 cm
  • takavetoisessa maksimileveys on 200 cm (mitta takarenkaan ulkolaidasta toisen takarenkaan ulkolaitaan)
  • etuvetoisessa maksimileveys on 178 cm (mitta eturenkaan ulkolaidasta toisen eturenkaan ulkolaitaan)
  • etuvetoisen auton vetävissä renkaissa pitää olla kunnollinen vannesuoja kumissa (matalaprofiilirenkaat)
  • renkaissa ei saa olla nastoja (vetävissä renkaissa)
  • renkaiden huippunopeuden pitää vastata auton ominaisuuksia
  • vetävien renkaiden ohjauskulmien pitää olla suunnilleen oikeat
  • pakoputkiston pitää olla ehjä
  • moottorissa ei saa olla pahoja vuotoja
  • moottorin jäähdytyksen pitää toimia (flekti ja syyläri)
  • uudet TipTronic-/robottivaihteistoiset autot eivät käy
  • "kickdown" olisi hyvä saada poistettua automaattivaihteisista autoista
  • pakoputkiston pään on tultava auton korin ulkopuolelle että saa imurin kiinni
  • maximi korkeus 2,1m